dimecres, 17 de novembre del 2010

REWERS

       Rewers és una comèdia negra polonesa dirigida pel director Borys Lankosz, produïda en 2009. Els actors principals són Krystyna Janda, Agata Buzek, Anna Polony i Marcin Dorociński.
la pel•lícula va ser la candidata polonesa als oscars a la millor pel·lícula de parla no anglesa, però no resultà  nominada. A Polònia ha rebut nombrosos premis.
L'acció es desenvolupa en dos punts en els temps: els anys 50 i l'actualitat. El personatge principal és Sabina, que acaba d'acomplir els 30 i encara no ha conegut baró. La seva mare ho sap i intenta per tots els mitjans trobar-li un marit. Tot això ho controla l'àvia, que no es pot ocultar cap secret.
A la casa arriben diversos pretendents, però cap desperta el menor interès en Sabina. Un bon dia apareix un home encantador, intel·ligent i endimoniadament maco. La seva presència fa que s'esdevenguin fets  sorprenents i despertin la dona que hi ha dins Sabina.


1 comentari:

Unknown ha dit...

Hola a todos.
La película me pareció muy interesante en cuanto que nos relata el mundo cruel durante la represión en la época del Stalinismo y sus auténticos supervivientes, en su vida familiar donde el temor no ha desaparecido.
A pesar de que nos va dando pistas,(con el relato en las dos épocas),te sumerge con facilidad en la historia de estas tres mujeres, que junto a su valor y sabiduría,hacen frente común con la mas joven,personaje muy tierno, que junto a la inocencia que se percibe a pesar de tener ya 30 años, es lo suficiente valiente como tragarse diariamente durante años una moneda de oro, recuerdo de otros tiempos,al igual de no permitir la humillación y brutalidad de su presunto novio.
La película me mantuvo en total expectación, el final se intuye; considero que se logra un buen ritmo tanto de misterio a través por ejemplo de la música y los primeros planos de la mirilla de las puerta,durante toda la película hay un humor latente, a pesar del drama personal de las protagonistas.